ZADZWOŃ
Zadzwoń
tel.(32) 353 59 45, 508 495 518
poniedziałek-piątek 8:00-18:00
GWARANCJA
Gwarancja
Wszystkie nasze naprawy objęte są 12 miesięczną gwarancją.
ODDZIAŁ
Oddział
Nowy oddział w Żorach
ul. Jana Pawła II/ lokal nr. 6
tel.: 733 105 833


regeneracja turbin śląsk,regeneracja sprężarek,regeneracja turbiny śląsk



regeneracja turbin,naprawa turbosprężarek katowice,regeneracja turbiny śląsk
 

Historia rozwoju turbosprężarek

Historia turbodoładowania jest niemal tak stara jak historia silnika spalinowego. Już w latach 1885 i 1896, Gottlieb Daimler i Rudolf Diesel prowadzili badania nad zwiększeniem mocy i zmniejszaniem zużycia paliwa ich silników poprzez wstępne sprężanie powietrza.

Pierwsza turbosprężarka (czyli funkcjonująca w oparciu o napęd gazami wylotowymi z silnika) została zbudowana przez dr. Alfreda J. Büchi'ego w latach 1909 - 1912.

Trzy lata później zaproponował on prototyp

doładowanego silnika diesla

, ale jego pomysł nie zyskał uznania w owym czasie. Lata trzydzieste ubiegłego wieku to rozwój doładowania w dużych silnikach: okrętowych, lokomotywach i silnikach przemysłowych.  W 1938 roku, została wybudowana pierwsza turbosprężarka do silnika samochodu ciężarowego przez firmę "Swiss Machine Works Saurer".

 

 
Okres wojny przyniósł gwałtowny rozwój technologii lotniczych turbin gazowych w rezultacie którego powstały nowe materiały i konstrukcje umożliwiające rozwój turbosprężarek w silnikach diesla.
 
Cummins, Scania i Volvo rozpoczynają produkcję samochodów ciężarowych wyposażonych w turbodoładowanie w 1954 dzięki Kurtowi Beirer'owi, który opracował pierwszy kompaktowy model turbosprężarki.

Warto odnotować również zajęcie pole position w Indianapolis przez samochód wyposażony przez Cummins'a w turbodoładowany silnik w 1952.  Po pierwszym kryzysie paliwowym w 1973 roku, turbodoładowanie na stałe przyjęło się w silnikach dieslowskich pojazdów ciężarowych.
 
Wtedy, wysokie koszty inwestycyjne związane z turbodoładowaniem były wyrównane przez oszczędności na niskich kosztach paliwa, dodatkowo wzrost liczby turbosprężarek w samochodach ciężarowych wymusiły coraz surowsze regulacje dotyczące emisji spalin w latach 80-tych.
 
Rzeczywisty przełom w turbodoładowaniu samochodów osobowych został osiągnięty w 1978 roku wraz z wprowadzeniem dieslowskiego silnika z turbodoładowaniem w Mercedesie - Benz 300 SD, a następnie w 1981 w VW Golfie Turbodiesel.

Znaczenie turbosprężarek w samochodach osobowych zwiększało się, gdyż rosła ich sprawność a emisja spalin znaczenie spadała. 
 
Dzisiaj, turbodoładowanie silników benzynowych w pierwszym rzędzie nie jest rozpatrywane w aspektach wydajnościowych, ale raczej wiąże się ze znacznym zmniejszeniem zużycia paliwa a w konsekwencji, mniejszym zanieczyszczeniem środowiska.
 
turbosprężarki regeneracja śląsk,turbosprężarki katowice,regeneracja turbiny śląsk regeneracja turbin śląsk,turbosprężarki regeneracja śląsk,regeneracja sprężarek turbosprężarki katowice,regeneracja turbosprężarki,regeneracja turbin turbo sprężarki katowice,regeneracja turbin,naprawa turbosprężarek katowice regeneracja turbin śląsk,regeneracja turbosprężarek katowice,turbosprężarki katowice
© 2016-2020 TurboSerwis